دسته بندی اخبار
مقالات اخبار بایگانی
اخبار همایش ها و سخنرانی ها
  • بیانیه دبیرخانه دائمی منع تبعیض و خشونت علیه زنان در واکنش به حادثه ناگوار درگذشت مهسا امینی

    به نام خداوند صلح و دوستی 
         حادثه دلخراش فوت خانم مهسا امینی بسیار دردآور و تأمل برانگیز است. این اتفاق در حالی روی داده است که متأسفانه مانند بسیاری از امورات کشور، هیچ چیز سرجای خودش نیست و هر کسی و هر سازمانی به دلخواه یا بنابر اجبار و ابلاغی که به وی می گردد، مسئولیت امری را عهده دار می شود که نه صلاحیت دارد، نه وظیفه و نه توانایی.
    امر ارشاد و تربیت افراد بدحجاب و بی حجاب در حالی برعهده نیروهای انتظامی گذاشته شده است که امر ارشاد و هدایت، کار پلیسی برنمی تابد و پلیس وظیفه ای دارد که متفاوت از این امورات است.
    اگر قرار است نیروی انتظامی همزمان هم مشکل ترافیک را حل کند، هم با مجرمان برخورد کند و هم مرزها را کنترل کند و هزاران “همِ” دیگر و بالاتر از اینها با برخورد پلیسی بدحجابان را جمع آوری کند و مورد ارشاد قرار دهد پس متولیان فرهنگ، آموزش و تربیت عمومی و ... در جامعه به چه کاری مشغول خواهند بود!!!
    لذا هر کاری که دانسته یا ندانسته موجب ظلم و اجحاف در حق کسی گردد به شدّت محکوم و مورد انتقاد است. 
    صرف نظر از اینکه موضوع فوت مشکوک خانم مهسا امینی جای بررسی و تحقیقات دقیق و گسترده ای برای روشن شدن تمامی جوانب و ابعاد آن دارد اما آنچه مهم است اینکه باید هر کسی به وظیفه اصلی خود بپردازد و صرفاً با محکوم کردن معلول ها و فراموشی علّت ها و عدم ریشه یابی آن ها نمی توان مشکلی از جامعه اصلاح نمود.
    از این روی دبیرخانه ملی منع خشونت علیه زنان ضمن محکوم کردن هرگونه خشونت علیه زنان کشور مان، آمادگی همکاری برای روشن شدن مسئله حاضر و کشف حقایق مکتوم و همکاری در جهت کاهش همه ی ابعاد و اشکال خشونت علیه زنان در جامعه را دارد.
     
     
    دبیرخانه ملی منع تبعیض و خشونت علیه زنان، کانونهای وکلای دادگستری
    يکشنبه, شهريور 27, 1401
  • 📸 گزارش تصویری از آیین رونمایی از سامانه‌های الکترونیک دادسرای و دادگاه انتظامی و صلح و سازش

    📸 گزارش تصویری از آیین رونمایی از سامانه‌های الکترونیک دادسرای انتظامی و دادگاه انتظامی و کمیسیون صلح و سازش کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی- ۱۴۰۱/۴/۲۵

     

    يکشنبه, تير 26, 1401
  • 🔰آیین رونمایی از ۳ سامانه جدید الکترونیکی کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی

    رونمایی از سامانه های جدید الکترونیکی کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی

      🔻به مناسبت روز فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف ارتقای مدیریت هوشمند کانون وکلا، سامانه‌های الکترونیک دادسرا و دادگاه انتظامی و کمیسیون صلح و سازش، با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره و دادستان انتظامی کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌‌شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    🔹آغاز به کار این سامانه‌ها گام مهمی در جهت تسهیل و تسریع خدمت‌رسانی به شهروندان و کاهش مراجعات مردمی به کانون وکلا و ارگان‌های ذی ربط خواهد بود.


    🔹به گزارش اداره آمار و فناوری اطلاعات کانون ، این سامانه‌ها در ایجاد شفافیت و ارتقاء سطح پاسخگویی اداری و تسریع در فرآیند رسیدگی تاثیر به سزایی خواهند داشت و راه اندازی این قبیل سامانه‌ها مزایای فراوانی در پی خواهد داشت که می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

    🔸جلوگیری از تشریفات طولانی ابلاغ در داخل یا خارج از کشور
     🔸صرفه جویی در هزینه‌های فرآیند رسیدگی
    🔸جلوگیری از تضییع حقوق مردم و وکلا از طریق ارسال به موقع ابلاغیه ها و تسریع در روند آن
    🔸صرفه جویی در هزینه‌های چاپ اوراق
    🔸کاهش مدت زمان دادرسی در رسیدگی های انتظامی
    🔸رضایت‌مندی شهروندان از طریق خدمات‌رسانی باکیفیت و آسان‌تر و بهبود نظام نظارت درون سازمانی
    🔸حفظ جنبه محرمانگی و حریم خصوصی افراد
    🔸جلوگیری از مراجعه حضوری و اتلاف وقت کارکنان کانون وکلا


    ▫️همچنین در آیین رونمایی از این سامانه ها ، رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد که در رابطه با سایر فرایند‌های اداری کانون نیز با اجرای سایر پلن‌های الکترونیکی، شاهد حذف کاغذ و تسریع در فرایند اداری کانون باشیم.

    ▫️دکتر حسن پاشازاده ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد جناب وکیل احد حسین‌پور (رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی) و همکاران ایشان، راه‌اندازی این سامانه‌ها را در راستای تحول و ارتقای عملکرد دستگاه اداری کانون بسیار مفید و ضروری عنوان کرده و خواستار اصلاح و ارتقای سایت کانون و ساختار الکترونیکی اداری کانون شد .

    ▫️رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات کانون نیز گفت : تحول در دستگاه‌های اداری بدون راه اندازی اینگونه سامانه‌ها امکان پذیر نیست . به عبارت دیگر‌، لازمه تحول، تسریع در رسیدگی‌های اداری و انتظامی، تکریم ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به کانون می‌باشد و اینگونه سامانه‌ها می‌تواند در جهت تحقق این اهداف نقش مهمی را ایفا کند.


    💠 روابط عمومی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی

    يکشنبه, تير 26, 1401
  • چهارشنبه, خرداد 11, 1401
  • جمعه, ارديبهشت 30, 1401
  • از مجموعه جلسات آموزشی با موضوع : 👈 «تخلفات انتظامی وکلا و کارآموزان وکالت»

    🎤 مدرسین :
    «جناب وکیل امید رهنمای صدیق» 
    دادستان انتظامی کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی
    و
    «جناب وکیل پیمان اکبری»
    معاون دادستان انتظامی کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی


     

    چهارشنبه, ارديبهشت 07, 1401
  • پنجشنبه, تير 13, 1398
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟