دسته بندی اخبار
مقالات اخبار بایگانی
اخبار همایش ها و سخنرانی ها
  • دوشنبه, دي 04, 1402
  • پنجشنبه, آبان 12, 1401
  • پنجشنبه, آبان 12, 1401
  • جمعه, مهر 29, 1401
  • يکشنبه, مرداد 09, 1401
  • عدم استقبال مدیران نهاد وکالت از حوزه IT و فناوری موجبات نقض استقلال وکیل را در پی دارد

    چکیده مصاحبه :

    عدم استقبال مدیران نهاد وکالت از حوزه IT و فناوری موجبات نقض استقلال وکیل را در پی دارد

    وکیل احد حسین پور، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات کانون وکلای آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس به مسئله ضرورت استقرار اتوماسیون کارآمد در اسکودا و کانون های وکلا گفت:

    چون اسکودا نظارت الزام آوری بر فعالیت اتوماسیون به عمل نیاورده و برخی از کانون ها هم، نرم افزارهای دیگری را نصب و راه اندازی کرده اند که تغییر در رویه ایجاد شده ناممکن به نظر می‌رسد و بخصوص اینکه اتوماسیون فعلی به لحاظ قدیمی شدن نرم افزاری امکانات زیادی برای توسعه ندارد که جوابگوی نیازهای کانون ها باشد، به عقیده من با توجه به عدم توجیه در بهره برداری از یک نرم افزار ده ساله و به جهت ضرورت ایجاد سامانه یکپارچه، بهترین راه حل را در دو مقوله میتوان ارائه داد:

    اول اینکه اسکودا نرم افزار جدیدی را بر پایه BPMS به صورت متمرکز طراحی و در اختیار کانون ها قرار دهد به نحوی که ماموریت های اصلی کانون ها در آن گنجانده شود و سپس هر کانون بنا به سلیقه و ذائقه خود و حتی با تغییرات مدیریتی بتواند فرآیند های اداری را در آن تعریف و آن فرآیندها را بومی سازی کند؛ به عبارتی تنه اصلی درخت را ایجاد کند و طراحی شاخه ها و ساقه ها و برگ ها را به کانون ها محول نماید.

    دوم اینکه با قبول شرایط فعلی، با اتکا به تکنولوژی View Version (قابلیت مشاهده و ویرایش ساختار نسخه) مشکل عدم یکپارچگی را مرتفع نماید. به عبارتی نرم افزار های متفاوت می‌توانند با استفاده از قابلیت های روز دنیا با همدیگر تبادل اطلاعات انجام دهند.

    باید کانون ها از تلکنولوژی بروز و کارآمد از حوزه IT برخوردار شوند و مدیران کانون ها از این حوزه از نهایت بهره وری را داشته باشند تا با اسلوب معین از مزیّت های فناورانه در مدیریت بهینه و هوشمند برخوردار شوند.

    در صورت عدم تمایل کانون ها به این موضوع در آتیه نزدیک موجب خواهد شد تا زمینه های نقض استقلال کانون توسط قوه قضائیه گسترش یابد. به طوری که الکترونیکی شدن وکالتنامه های وکالت و همچنین امکان غیر فعالسازی کارآموزان وکالت پایه یک دادگستری، توسط قوه قضائیه از نشانه های تغییر زیست بوم اداری وکلا در بستر فناوری برشمرده می‌شود که عملا نهاد وکالت را متکی بر منویات قوه قضائیه می‌کند.

    چهارشنبه, مرداد 05, 1401
  • 📸 گزارش تصویری از آیین رونمایی از سامانه‌های الکترونیک دادسرای و دادگاه انتظامی و صلح و سازش

    📸 گزارش تصویری از آیین رونمایی از سامانه‌های الکترونیک دادسرای انتظامی و دادگاه انتظامی و کمیسیون صلح و سازش کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی- ۱۴۰۱/۴/۲۵

     

    يکشنبه, تير 26, 1401
  • 🔰آیین رونمایی از ۳ سامانه جدید الکترونیکی کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی

    رونمایی از سامانه های جدید الکترونیکی کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی

      🔻به مناسبت روز فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف ارتقای مدیریت هوشمند کانون وکلا، سامانه‌های الکترونیک دادسرا و دادگاه انتظامی و کمیسیون صلح و سازش، با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره و دادستان انتظامی کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌‌شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    🔹آغاز به کار این سامانه‌ها گام مهمی در جهت تسهیل و تسریع خدمت‌رسانی به شهروندان و کاهش مراجعات مردمی به کانون وکلا و ارگان‌های ذی ربط خواهد بود.


    🔹به گزارش اداره آمار و فناوری اطلاعات کانون ، این سامانه‌ها در ایجاد شفافیت و ارتقاء سطح پاسخگویی اداری و تسریع در فرآیند رسیدگی تاثیر به سزایی خواهند داشت و راه اندازی این قبیل سامانه‌ها مزایای فراوانی در پی خواهد داشت که می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

    🔸جلوگیری از تشریفات طولانی ابلاغ در داخل یا خارج از کشور
     🔸صرفه جویی در هزینه‌های فرآیند رسیدگی
    🔸جلوگیری از تضییع حقوق مردم و وکلا از طریق ارسال به موقع ابلاغیه ها و تسریع در روند آن
    🔸صرفه جویی در هزینه‌های چاپ اوراق
    🔸کاهش مدت زمان دادرسی در رسیدگی های انتظامی
    🔸رضایت‌مندی شهروندان از طریق خدمات‌رسانی باکیفیت و آسان‌تر و بهبود نظام نظارت درون سازمانی
    🔸حفظ جنبه محرمانگی و حریم خصوصی افراد
    🔸جلوگیری از مراجعه حضوری و اتلاف وقت کارکنان کانون وکلا


    ▫️همچنین در آیین رونمایی از این سامانه ها ، رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد که در رابطه با سایر فرایند‌های اداری کانون نیز با اجرای سایر پلن‌های الکترونیکی، شاهد حذف کاغذ و تسریع در فرایند اداری کانون باشیم.

    ▫️دکتر حسن پاشازاده ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد جناب وکیل احد حسین‌پور (رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی) و همکاران ایشان، راه‌اندازی این سامانه‌ها را در راستای تحول و ارتقای عملکرد دستگاه اداری کانون بسیار مفید و ضروری عنوان کرده و خواستار اصلاح و ارتقای سایت کانون و ساختار الکترونیکی اداری کانون شد .

    ▫️رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات کانون نیز گفت : تحول در دستگاه‌های اداری بدون راه اندازی اینگونه سامانه‌ها امکان پذیر نیست . به عبارت دیگر‌، لازمه تحول، تسریع در رسیدگی‌های اداری و انتظامی، تکریم ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به کانون می‌باشد و اینگونه سامانه‌ها می‌تواند در جهت تحقق این اهداف نقش مهمی را ایفا کند.


    💠 روابط عمومی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی

    يکشنبه, تير 26, 1401
  • شنبه, تير 25, 1401
  • شنبه, تير 25, 1401
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟